Sukces gry Maia w Steam Early Access. W kilka dni sfinansowano dokończenie produkcji

Zbiórka na grę Maia osiągnęła niebagatelny sukces.

Według ostatnich doniesień, jakie mieliśmy w sprawie niezależnej strategii Maia, stanowiącej kosmiczne połączenie Dungeon Keepera z Dwarf Fortress, sto trzydzieści tysięcy funtów zdobyte przed rokiem dzięki Kickstarterowi miało wystarczyć, by gotowy produkt trafił w ręce graczy latem bieżącego roku. Wygląda na to, że w międzyczasie priorytety twórcy, Simona Rotha, uległy zmianie, bowiem deweloper pochwalił się niedawno, że w ciągu kilku dni od debiutu jego dzieła w programie wczesnego dostępu na Steamie uzbierał dostateczną kwotę, by sfinalizować prace nad projektem.

„Nie mogliśmy spodziewać się, że będziemy wisieć na stronie głównej Steama przez tak długi czas” – napisał Simon Roth. – „Przez kilka dni sprzedawaliśmy się lepiej niż gry pokroju Assassin’s Creeda czy Call of Duty, co w pewnym momencie dało nam nawet drugie miejsce w rankingu. Liczba kopii gry Maia w wersji alfa sprzedanych w ciągu czterech dni zapewniła wystarczającą ilość pieniędzy, by dopiąć prace nad nią na ostatni guzik. Zarobiliśmy w sumie ponad pół miliona dolarów dzięki wsparciu graczy.”

Maia jest dostępna na Steamie w wersji 0.38, która oferuje ograniczone możliwości, lecz wystarcza, by poznać podstawowe funkcje tytułu. Ponadto autor nieustannie rozwija swoje dzieło, opracowując poprawki, a na forum dyskusyjnym poświęconym grze opublikował listę zmian, jakie czekają grę w najbliższej przyszłości – aż do wersji 0.50. Cenę produkcji ustalono na poziomie 22,99 euro (w przeliczeniu około 96 zł).

Przypomnijmy, że Maia to kosmiczna strategia ekonomiczna, w której gracz zarządza ludzką kolonią na odległej planecie. Do jego zadań należy dbanie o bezpieczeństwo i wygodę podwładnych, nadzorowanie wykonywanych przez nich zadań (jak na przykład wydobywanie surowców), rozbudowa infrastruktury i przestrzeni mieszkalnej, a także obrona przed agresywnymi natywnymi mieszkańcami skolonizowanego świata. Jak wspomniano na wstępie, pod względem mechanizmów rozgrywki tytuł łączy rozwiązania znane z Dungeon Keepera i Dwarf Fortress.

Omawiana pozycja powstaje wyłącznie z myślą o komputerach (Windows, Mac, Linux). Niestety, w tej chwili Simon Roth nie podaje spodziewanego terminu definitywnego ukończenia prac nad swoim projektem. Jednak gra powinna zostać zaktualizowana do wspomnianej wersji 0.50 w ciągu mniej niż pół roku.

Źródło:
"Draug" - GRY-OnLine


Klemens
2013-12-12 20:53:00